
Nederlands jongste formule in autoruitherstel heeft de zomer gebruikt om haar formule nieuw elan te geven. Er is veel werk verzet om de formule, die momenteel 17 vestigingen verspreid over het hele land omvat, klaar te maken voor de toekomst!
De toekomst die Autoglaz voor ogen heeft, kent een groeiscenario wat is gebaseerd op twee duidelijke pijlers. Allereerst is het van belang dat het netwerk van Autoglaz-vestigingen wordt uitgebreid, waarbij de doelstelling is om zo snel mogelijk richting een aantal van ongeveer 60 aangesloten vestigingen te groeien. “Deze groeistrategie moet ertoe leiden dat landelijk sturende opdrachtgevers nog beter bediend kunnen worden ingeval van autoruitschade”, aldus het bestuur van de Coöperatieve vereniging die Autoglaz sinds januari 2015 heeft gevormd met haar leden.
Binnen de uitbreiding van het netwerk is er ruimte voor full service Autoglaz-vestigingen alsook voor zogenoemde Autoglazsterpunten, die het netwerk ‘fijnmazig’ zullen completeren en naast hun bestaande automotive dienstverlening ook autoruitherstel toevoegen. De eerste gesprekken met potentieel aan te sluiten partijen zijn inmiddels gestart.
De tweede pijler van het groeiscenario van Autoglaz, naast de uitbreiding van het vestigingennetwerk, is gericht op een grotere inspanning richting de markt, met als doel om meer samenwerkingen te kunnen sluiten met landelijke opdrachtgevers in de verzekerings- en leasemarkt en een grotere naamsbekendheid te verwerven. “Hiervoor heeft de formule haar propositie scherp onder de loep genomen, om deze van een vernieuwend en onderscheidend karakter te voorzien. Het huidige aanbod van autoruitherstellers in Nederland is bij alle partijen nagenoeg gelijk, terwijl er een duidelijke behoefte is aan een verandering, zonder dat hierbij de beheersing van de schadelast uit het oog verloren wordt. Met de groeiende complexiteit van, met name voorruiten, neemt ook de behoefte aan technische kennis en kunde toe. Daarnaast is er een grotere behoefte aan meer transparantie, toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen binnen het huidige autoruitherstelaanbod, bij zowel opdrachtgevers als automobilisten”.
Met een vernieuwde propositie die zowel op kwaliteit, service en prijs is aangescherpt, denkt Autoglaz een antwoord te kunnen geven op deze ontwikkelingen. “Hoewel de markt voor autoruitherstel zich in een dalende trend bevindt, zien wij de toekomst vol vertrouwen tegemoet”, zo stelt het bestuur.
Om uitvoering te kunnen geven aan de verdere uitrol van de vernieuwde Autoglaz formule, is men een samenwerking aangegaan met Sjoerd van Esch van MotivePro. Van Esch heeft ruime, commerciële ervaring in de markt van zowel carrosserie schadeherstel als autoruitschadeherstel en ondersteunt sinds 2010 als zelfstandig ondernemer bedrijven in de branche op commercieel gebied.
Autoglaz Nederland is een formule van de Coöperatieve vereniging Autoglaz. Met 17 aangesloten vestigingen, verspreid over Nederland, biedt zij full service dienstverlening aan op het gebied van autoruitherstel. Naast kwalitatief hoogwaardig autoruitherstel, kunnen klanten gebruik maken van reparatie/vervanging op locatie, 24-uursservice, levenslange garantie, rechtstreekse afwikkeling met verzekerings- of leasemaatschappij, vervangend vervoer en in de toekomst ook ‘klaar-terwijl-uwacht-service’, waarmee Autoglaz onlangs een pilot is gestart.
Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen:
Autoglaz Nederland B.V.
Sjoerd van Esch Tel. 0618 475 527
E-mail. sjoerd.vanesch@autoglaz.nl